Länk till startsidan för NVK

NVK.se

Öppna mobilmenyn

Lediga jobb

Tillsammans arbetar vi för att kommuninvånarna i både Fagersta och Norberg ska trivas så bra som möjligt. Hjälp oss att uppnå de mål vi har satt upp för vår organisation, börja jobba hos oss.

Kundservicehandläggare NVK

Arbetsform

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast

Löneform: Månadslön

Antal lediga befattningar: 1

Sysselsättningsgrad: 100%

Ort: Fagersta

Län: Västmanlands län

Land: Sverige

Referensnummer: 2022/38

Kontaktperson(er)

Fackliga företrädare

Sista ansökningsdatum:

2022-12-09

Ansök nu

Kansli

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 150 anställda och omsätter 400 miljoner.

Om arbetsplatsen – det här är vi!

Du kommer ingå i NVK:s kansli. Kansliet har bland annat hand om kundtjänst inom områdena gator och vägar, parker och utemiljöer, belysning, felanmälningar för bostäder och verksamhetslokaler, vatten och avlopp samt där tillhörande administration. Du kommer ingå i teamet vars uppgift är att bedriva en engagerad, trygg, öppen och tillgänglig kundtjänst.  

Ditt uppdrag

I rollen som kundservicehandläggare kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. På en arbetsdag kan du bland annat få:

  • sköta administrativa rutiner
  • vara ett operativt stöd för verksamheten
  • handläggning, formulera brev, protokoll, beslut, dokumentation m.m.
  • hantera felanmälningar och följa upp ärenden
  • telefonsupport
  • fakturahantering och fakturafrågor

Dina kvalifikationer och meriter

 

Vi tror att du är serviceinriktad, noggrann och tycker det är roligt att skapa goda relationer både externt och internt. Det är viktigt att vara öppen för att lära sig nya uppgifter och sträva efter bred kunskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänst. En trevlig telefonröst och god kommunikationsförmåga är viktigt. Vi ser även att du är kreativ och har god förmåga att lösa problem. Det är grundläggande att du har god datorvana och att du har lätt för att lära dig navigera mellan olika applikationer och system.

Viktiga egenskaper är:


Strukturerad - planerar och organiserar dina uppgifter och håller deadlines
Relationsskapande - tar initiativ och har lätt för att skapa relationer
Samarbetsorienterad - prestigelös och hittar win-win-lösningar 
Lösningsorienterad - hittar snabbt lösningar på problem

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare.

Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter.