teknisk förvaltning i Fagersta och norbergs kommun
SÖK PÅ SIDAN
Postadress:
Box 2, 737 21 Fagersta
Telefon:
0223-446 00
Fax:
0223-164 30
E-post:
Öppettider:
08.00-12.00 och 13.00-16.00
Besök oss:
Norbergsvägen 19
737 21 Fagersta
Direktionen har i uppdrag att se till att verksamheten uppfyller det uppdrag som fullmäktige i medlemskommunerna har bestämt och de lagar som gäller för verksamheten. Styrdokumentet som direktionen arbetar enligt är förbundsordningen som fastställts tillsammans av båda medlemskommunerna.
Direktionen ska uppmärksamt följa de frågor som kan inverka på förbundets utveckling och ekonomiska ställning.
Direktionen har sammanträden 11 gånger per år och beslutar då i viktiga frågor så som budget, samhällsbyggnad samt infrastruktur. Årligen fastställer direktionen underhållsplaner som förbundet verkställer.
Inför ett direktionssammanträde sammanställer förbundssekreteraren viktiga beslutsunderlag som direktionsmedlemmarna får ta del av en vecka innan sammanträdet.
Väl på sammanträdet diskuteras punkterna utifrån en dagordning. Det är direktionens ordförande som håller i sammanträdet.
Sammanträdet protokollförs och finns efter sammanträdet att läsa på förbundets hemsida.
/Anna Folgerö, direktionssekreterare
Sidansvarig:
Senast ändrad:
2017-12-28